Nemrég újult meg a Toyota óriási méretű Landcruiser V8-as terepjárója, és ezzel együtt el is tűnt a típus az európai piacról, mert a japánok úgy voltak vele, nem érdemes Euro 6-os tisztaságúra alakítani a V8-as turbódízelt. Ausztráliában most teljes a modellfrissítés azzal, hogy bemutatkozott a megújult GX változat – ezt azoknak szánják, akik tényleg terepjárásra akarják használni az autót, nem pedig kompenzálnak.
Mondjuk, utóbbiakból nincsenek sokan világszerte, hiszen a modell legnagyobb piacának számító Ausztráliában egy jó évben eladnak vagy 500 darabot. Azért éri meg mégis elkészíteni ezt a kivitelt, mert tulajdonképpen a katonai változat civilizált változatáról van szó. Kényelmi extrák nincsenek, szövetkárpit borítja az üléseket, könnyen takarítható a belső térből a sár, mert a padlószőnyeg gumi. Amíg a személyautók normál esetben felfelé nyíló hátsó ajtót kapnak, a Landcruiser GX-nél oldalra nyíló kétszárnyú ajtón keresztül lehet hozzáférni a raktérhez. Acélfelniken gördül az autó, a külső műanyagelemeket (tükörházak, kilincsek, vagy épp maga a hűtőrács) nem fényezik/krómozzák. Egyszerűsített klímapanel és rádió kerül a műszerfalra, a műszeregység grafikáját is leegyszerűsítik, hogy gyorsabban tájékozódjon a sofőr – utóbbi nem is annyira a GX-nél fontos, hanem a katonai változatnál, ahol esetleg ellenséges tűzben kell száguldani.
De nem csak arról szól a GX, hogy mi hiányzik belőle, két extra felszerelés is van a fedélzeten. Az egyik a korábban már említett, tetőmagasságig kivezetett szívósor, amelynek hála nagyobb a gázlómélység annál, amit az utasok át tudnak élni, a másik pedig a 93 literes gyári tank mellett elhelyezett 45 literes kiegészítő gázolajtartály is a hatótávolság növelése érdekében. Felár nélküli extraként elhagyják az oldallégzsákokat, és a hatfokozatú automatikus váltó helyett is kérhető 5 fokozatú, kézi kapcsolású egység.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!