A gyárban készült, az autót mindenféle álcázás nélkül mutató fényképek szerint már vagy éve készen van a Lada Kalina Sport, amelyet csak most mutattak be hivatalosan – pár héttel a Moszkvai Autószalon előtt -, és rögtön a forgalmazását is megindították.
Műszakilag nincs semmi meglepetés, az eddig is több alkalommal használt, a gyári versenysport-részleg által átfésült, 118 lóerő teljesítményű, 1,6 literes 16 szelepes szívómotor került a motortérbe, amihez szűk osztású, rövid áttételezésű ötfokozatú váltó csatlakozik. A 100 km/órás sebességet 9,5 másodperc alatt futja meg, csúcssebessége 197 km/h, és az orosz ciklus szerint 7,8 l/100 km a szabványos átlaga.
Jelen esetben csak spoilerekkel meg a felnikkel tették sportosabbá a megjelenést, az első kötényt és a küszöböket lejjebb húzták, hátul diffúzort utánzó fekete betét került a lökhárítóba. Az utastérben minden, a típushoz rendelhető extra ott van, többek között négy légzsák, blokkolásgátló, elektromos ablakemelők, navigáció – utóbbi nem az USA hadseregének GPS műholdjai, hanem az orosz Glonassz műhold-hálózat jeleit használja. Ahhoz képest, hogy egy jól felszerelt és sportos helyváltoztatásra képes kisautó a Lada Kalina sport, nem is drága, a 487 000 rubeles alapár 3,2 millió Ft-nak felel meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!