Nem is olyan rég arról beszélt a Citroën márkát irányító Linda Jackson, hogy hiányzik a kínálatból egy, a Méhari-hoz hasonló jármű, most pedig már itt van a vonatkozó tanulmány is a Cactus M képében. A sajtóanyag nem tér ki rá, de reméljük, ez alkalommal már nem éghető műanyagból készül a karosszéria.

Elöl megtartották a C4 Cactus vonásait, de oldalról például eltűntek a jellegzetes Airbump szivacs-betétek, ránézésre a két utastér-ajtó kapott hasonló mintájú burkolatot. Ezen kívül még a nagy méretű hátsó sárvédőkön vágtak oldalanként egy-egy lépcsőt az utascsere megkönnyítésére. Vagy egyáltalán lehetővé tételére, hiszen nincs a beszállást megkönnyítő funkciója az első üléseknek.

Vastag a szélvédőkeret, hátul is megtartottak egy merevítést, a vászontetőt kapcsokkal lehet rögzíteni – inkább sátorponyva ez, ami éjjel védi az ággyá hajtogatott üléseken alvókat, semmint kabrió-vászontető. Alapvetően szörfösöknek szánt szépidő-autóról van szó (a két merevítő segít szállítani a sporteszközt), ennek megfelelően vízhatlan utasteret készítettek.

Összkerékhajtás nincs, a bátor Cactus M sofőr csak a Grip Control nevű, forgókapcsolóval kiválasztható program szerint beavatkozó menetstabilizáló segítségére számíthat, ha a fövenyen akar közlekedni. Az abroncsok keskenyek maradtak, de a megvásárolható C4 Cactushoz képest nagyobb az átmérőjük, a felni például 19 colos, így növelték meg a hasmagasságot a mérnökök. A Citroën Cactus M orrában egyébként a 110 lóerős benzines turbó került 6 fokozatú automatikus váltóval.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!