Elődje, az SRX nevű szabadidő-autó volt a márka legnépszerűbb modellje, így nem kockáztattak semmit, amikor az új XT5-öst fejlesztették: minden tekintetben felül, illetve alulmúlja elődjét. Például a saját tömeget 126 kg-mal csökkentették, de például a hátsó lábteret 8,1 centivel növelték.
Az XT5 egyébként a Crossover Touring 5 nevet jelenti, és igazi világautóval lesz. Az első autószalon, ahol a nagyközönség megtekintheti a Dubai lesz, ezt követően megy majd Los Angelesbe, és a sorozatgyártás egyszerre indul majd be az Egyesült Államokban és Kínában 2016 tavaszán. A 4815 mm-es hossz, az 1905 mm-es szélesség és az 1675 mm-es magasság alig változott az elődhöz képest, de a lemezek alatt teljesen átrendezték a dolgokat, aminek a hátsó lábtér jelentős bővülése is köszönhető.
Teljesen új a belső formavilág, ahol sok a vízszintes vonal és nagyok a felületek. Az új Cadillac XT5-ös különlegessége a digitális visszapillantó, a váltót hátramenetbe kapcsolva a belső visszapillantó teljes felületén megjelenik az a kép, amelyet több, hátrafelé néző kamera képéből rak össze a elektronika, a sofőr így tolatáskor holttér nélkül figyelheti a mögöttes teret.
Alapáron csak az első kerekek hajtottak, feláras az elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsolós központi differenciálműves összkerékhajtás, a váltó minden esetben a GM saját fejlesztésű, 8 fokozatú automatája. Kínában 2,0 literes turbómotor lesz az alap, az Egyesült Államokban új fejlesztésű, 310 lóerős 3,6 literes V6-ost kap, széria a motorleállító. Az Európai Cadillac hálózatban is elérhető lesz majd jövőre az XT5-ös, de arról nincs szó, hogy a kontinensünk kedvéért dízelmotort kapna.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!