Az Észak-Amerikában Atlas néven forgalmazott, az MQB építőkészletet használó, 5 méteres szabadidő-autó édestestvére lesz majd a piacon az Atlas Cross Sport nevű tanulmány által megelőlegezett, 4,8 méteres szabadidő-kupé, amelyet Észak-Amerikában 2019-ben kezdenek gyártani.
Változatlan tengelytávolság mellett 19 centivel lesz rövidebb a karosszéria, a csomagtér egy részéről illetve a harmadik üléssorról kell lemondani. A kisebb méretet azzal is jelzik, hogy elöl a hűtőrácson nem három, hanem csak két keresztirányú lécet helyeznek el. A legújabb – tanulmány – divatnak megfelelően a fényszóró szerves része a rácsnak, a sorozatgyártásban halogén lámpákkal ez nem feltétlenül így alakul majd. Valós méreténél kisebbnek látni a fényképeken az autót, a kerékjáratokba ugyanis 22 colos felniket szereltek 285/40-es méretű abroncsokkal.
Az utastérben is már a legújabb, a Touareg által megismert Volkswagen-divatot követik, azaz kapcsolók helyett érintőképernyő van középen, és erőteljes vízszintes tagolás jellemzi a megjelenést. A 10,1 colos képátlójú központi érintőképernyőn üzemmódtól függően – Hó, Sport, Úton, Terepen – változik a grafika és az egyes menüpontok elérhetősége. A 3D-s térképnézet kiválasztásakor több réteg között lehet mozogni, ettől függően láthatjuk az érdekes pontokat, a domborzati viszonyokat…
A tanulmányba egy V6-os benzinest (3,6 liter, 276 LE/360 Nm) és két villanymotort (elöl 54 LE,/220 Nm hátul 114 LE/270 Nm) használó plug-in hibrid hajtást szereltek, ami 355 lóerős rendszerteljesítményt jelent, a tanulmányba 18 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort szerelnek. A váltó 6 fokozatú, dupla kuplungos egység. A 96 km/h-s sebességet 5,4 másodperc alatt éri el a Volkswagen Atlas Cross Sport, a végsebesség mindössze 210 km/h. A szériaváltozatnál lesz lágy-hibrid V6-os 310 lóerővel, 2,0 kWh-s akkumulátorral, 6,5 másodperces 0-96 km/h gyorsulással és szintén 210 km/h-s csúcssebességgel.