A Lotus 7 műszaki alap úgy jó, ahogy van, ezért az elektromos átállásnak teljesen új konstrukcióval fut neki a brit Caterham. Az idei Goodwood FoS-on lesz először látható a Project V elnevezésű kupé, amely mindössze 1190 kg-os saját tömeg mellett 272 lóerős csúcsteljesítményt és a kettéosztott, 55 kWh kapacitású akkumulátorral 400 km-es hatótávolságot ígér.
Karbonból és alumíniumból készülő vázra épül a műanyag karosszériás kupé, amelynek hossza 4255 mm, szélessége 1893 mm, magassága 1226 mm. Az 55 kWh kapacitású akkumulátorról annyit mondanak, hogy nagyon fejlett a hőmenedzsmentje, ami nem csak a sportos autózás alapfeltétele, de 150 kW-os villámtöltéssel 15 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint. Körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztést és tárcsafékeket használnak.
Az 1190 kg-os saját tömeg a 2+1 személyes konfigurációban értendő – ilyenkor a hátsó ülés középen van –, opcióként kérhető 2+2 üléses elrendezés, amikor nincs semmi lábhely hátul; ennek értelme, hogy vannak olyan piacok, ahol a 4 személyes autóknak sokkal olcsóbb a biztosításuk, mint a 2-3 személyes sportkocsiknak… Anthony Jannarelly volt a főtervező, aki a 2015-ös saját nevét viselő sportkocsi orrát vette át az új tervéhez, a gyakorlati megvalósításban az olasz Italdesign is segített. A Caterham úgy számol, hogy 2025 végén, legkésőbb 2026 elején dobja piacra a Project V alapján készülő villanyautóját 80 000 fontos indulóáron.