Az amerikai Ram márka azzal köszöni meg a Fiat Professional mérnökeinek a ProMaster modelljét, hogy annak újratervezett karosszériaelemeit visszaadja a szülőnek, akik a Doblónál hasznosítják azt - csak épp az olaszok még mosolygósabb megjelenést körítettek a műanyag lökhárítóba. Amíg az észak-amerikai piacra szánt modellnél a márkaidentitásnak megfelelő hűtőrácsot helyeztek el a kocsi orrán, Európában csak rácsot látunk itt. A kocsi hátulján már nem változtattak sokat, mindössze a hátsó lámpák betétjei újak.
Az utastérben szintén a Ram ProMaster-ben debütált műszerfalat találjuk, csak mifelénk nincs automatikus váltó (előválasztókar). Újak a színek és a kárpitok, felár ellenében immár három személyes első üléssor is rendelhető – ebben az esetben extra tárolási lehetőséget találunk az utasülések alatt. A javított hangszigetelésnek köszönhetően csendesebb utasteret ígérnek az olaszok, a felár ellenében választható Traction+ rendszer okos ESP-t jelent, amelynek segítségével extrém talajon nagyobb eséllyel képes megfelelően haladni a Dobló.
Az 1,3 (75 és 90 LE), 1,6 (90, 100 és 105 LE) és 2,0 literes (135 LE) Multijet II dízeleket átfésülték, a változatlan lóerőszámok mellett mindegyik alacsonyabb fordulaton több nyomatékot tud. Az 1,4 literes benzinmotor (95 LE és turbóval 120 LE) változatlanul folytatja. A megújult Fiat Dobló az eddigi karosszériaválasztékával a jövő év elejétől érhető el a márkakereskedésekben, arról egyelőre nincs hír, hogy a testvérmodell, az Opel Combo mikor kapja meg a felfrissített formát és technikát.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!