Az első BMW X6-os 2008-as bemutatásakor még az újdonság erejével hatott a kupés tetőívvel ellátott szabadidő-autó, de idő közben több vetélytárs is született. Legutóbb a márkán belül, az X4-es szabadidő-kupé képében. Ez utóbbi ismeretében kijelenthetjük, kezdenek kifogyni az ötletekből a bajorok formatervezői.
Az X6-os megjelenésének legnagyobb újdonsága a combos hátsó sárvédő, amelyet egy-az-egyben emeltek át a kistestvérről. Ezt leszámítva a tetővonal változatlan, az orr most sokkal jobban hasonlít az X5-ösre, mint az elődnél. Jobban megnézve a dolgot a vásárlók ugyanazt kapják, mint eddig.
A legnagyobb eltérésnek még az tűnik, hogy ez alkalommal már kezdettől fogva elérhető lesz a háromszemélyes hátsó ülés – ahogy az az egyik fényképen is látszik -, aminek érkezésére éveket kellett várni az első generációnál. Egyébként ugyanaz az eltérés az X5-östől, mint eddig: a kardánalagút oldalán úgy ujjnyival magasabb az a burkolati elem, ami arra hivatott, hogy az elöl utazók azon megtámasszák a lábukat kanyarban.
Gyorsan változnak az idők, és úgy tűnik, hogy bizony a gazdagoknak is spórolnia kell; ha nem is a négyhengeres dízellel, mint az X5-ösnél, de immár az X6-osból is van csak hátsókerékhajtású változat. A 306 lóerős, benzines turbómotor hajtja ezt az alapmodellt, egyébként széria az összkerékhajtás; a váltó minden esetben nyolcfokozatú, automatikus. Van még 4,4 literes, V8-as biturbó benzines, és a 3,0 literes dízel egy-, két- vagy három turbófeltöltővel, utóbbihoz és a csúcs-benzineshez alapáron adják az M Sport csomagot.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!