audi2

Korábban kompresszor pumpálta a levegőt a 3,0 literes V6-os égéstereibe, az új SQ5-ösnél már két turbófeltöltő helyezkedik el a hengersorok között. A váltás papíron alig érzékelhető, hiszen változatlanul 354 lóerős teljesítmény mellett mindössze 30 Nm-rel emelkedett a nyomaték, de muszáj megjegyezni, hogy az immár 500 Nm-es maximum sokkal szélesebb (1370-4500/perc) fordulatszám tartományban áll rendelkezésre. Ehhez még hozzájön, hogy az új Audi SQ5-ösnél 35 kg-mal csökkent a saját tömeg, így a 100-as sprint mindössze 5,4 másodpercig tart – ez négy tizedes javulás.

Nem minden Audi SQ5 néz ki olyan sportosan, amit a sajtófotók mutatnak, a króm helyett fekete karosszériadíszek az S sport csomag sajátjai. Ez a megjelenésen kívül még olyan fontos extrákat is tartalmaz, mint a négykerék-légrugózás, vagy az okosabb, a nyomatékot a hátsó tengelyen oldalanként irányítani képes összkerékhajtás. Az alaphelyzetben alacsonyabb hasmagasság mellett offroad-üzemmódja is van a felfüggesztésnek, amikor az acélrugós változat fölé magasodik.
Static photo Colour: Misano Red
Ahogy a külsőnél, úgy a belsőnél is sportosabbra vették a figurát. Elöl nagyobb és markánsabb alsó légbeömlőket látunk, az utastérben sportosabb kormánykereket, nagyobb oldalsó támaszokkal rendelkező első üléseket találunk. Felár ellenében virtuális műszeregység, fel-a-fejjel kijelző, Bang&Olufsen hifi is rendelhető. Tavasszal kerül a kereskedésekbe az új Audi SQ5-ös.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!