Még a kínai szakmai sajtó se érti pontosan, hogyan is működik a szimulált kézi kapcsolású váltó a BYD e3-as villanyautó legújabb, kifejezetten autóvezetést oktató iskolák számára készített modelljénél. Ennek a szerkezetnek az adja a létjogosultságot, hogy a városokban – ahol az oktatást végzik – már sok esetben megkövetelik a villanyautók használatát, azonban a piacon még rengeteg a hagyományos, kézi váltóval szerelt autó, aminek a vezetését szintén meg kell tanítani a mazsoláknak. Az nem tiszta, hogy a jeladóként működő kuplungpedál például hogyan szimulál majd megugró, lefulladó autót…
Se magánszemélyek, se flottaügyfelek nem vehetik meg a különleges kivitelt, csak autóvezetést oktató iskoláknak szállítják, alapfelszerelés az anyósülés elé épített fékpedál – amit akár két lábbal is taposhat az itt ülő oktató –, és kap egy külön dudagombot is, amit a “váltókar” elé szerelnek a középkonzolra. A háromszínű karosszériának gyakorlati jelentősége van: felhívja a többi közlekedő figyelmét arra, hogy tanuló vezetővel van dolga. A műszaki tartalmat azon felül nem részletezik, hogy a 38 kWh kapacitású akkumulátor akár 350 km-es hatótávolságot tesz lehetővé a szimulált kézi váltóval rendelkező BYD e3-asnak.