Először a német Posta tulajdonában lévő StreetScooter segítségével szeretett volna villanymotoros Transitokat gyártani a Ford, azonban a Work XL nevű járművek kölni üzemben legyártott kezdeti szériájának nem lett folytatása – bár még tüzelőanyagcellás prototípust is építettek -, és időközben a StreetScooter is csődbe ment. Most a Ford teljes egészében házon belül végzi a fejlesztést is, az E-Transit első példányait már el is készítették a brit Duntonban. Ezeket az autókat flottaügyfeleknek adják át, hogy tényleges munka közben szerezzenek tapasztalatokat a konstrukcióval kapcsolatban.
Zárt karosszériával és járóképes alvázként egyaránt elérhető lesz majd az akkumulátoros-elektromos E-Transit 2022 tavaszától. A hajtómotor csúcsteljesítménye 272 lóerő, és kezdettől fogva összesen 25-féle konfigurációban lesz elérhető a villanymotoros haszonjármű, amely 3,5 tonnás össztömeg mellett zárt karosszériával akár 1616 kg, járóképes alvázként akár 1967 kg terhelhetőséggel rendelkezik. 349 km-es WLTP-hatótávolságot jeleznek az előzetes adatok között, a fedélzeten lévő kiegészítő elektromos berendezések (utastér, raktér) működtetésére 2,3 kW teljesítményt képes leadni a telep.
A Ford E-Transit műszerfalán a 12 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező SYNC4-es fejegységet találjuk, amely a villanyautó-funkciók mellett flottakövetési megoldást is kínál az ügyfeleknek. A Ford számításai szerint a teljes élettartam során keletkező költségek 40%-kal maradnak alatta a dízelmotoros Transiténak, jórészt az alacsonyabb karbantartási költségek okán.