Először 2005-ben adott hírt arról a Michelin, hogy különleges, levegő nélküli abroncson dolgozik. A Tweel kerék prototípusait személyautókon mutatták be, de a gyakorlati alkalmazásuk sokkal kisebb sebességnél kezdődik meg, mezőgazdasági- és munkagépek számára alkalmas méretben kezdik meg a sorozatgyártást.
A konstrukció előnye egyben a gyenge pontja is: rugalmas gumi lapok jelentik a teherviselő elemet. Ez nagyon jól ellenáll a szemből érkező erőknek, de például az autóknál nagyon is fontos oldalvezető erők átadását (kanyarvétel) is szinte lehetetlenné teszik. A markolók és fűnyírógépek, amelyek számára először elérhető lesz a Tweel, jellemzően gyalogtempóban haladnak, itt még nem jelent olyan nagy problémát ez a tulajdonság.
November 20-én, a Michelin Piedmont (Dél-Karolina) gyárában indul az új kerék sorozatgyártása, amelynek árai még nem ismertek, de az igen, hogy a strapabíró felépítés miatt háromszor hosszabb az élettartama, mint egy normál levegős tömlőnek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!