2012-ben azért állt le az észak-amerikai Ranger pickup gyártásával a Ford, mert a piacnak ez a szegmense összezsugorodott, inkább az F-150-es olcsóbb változatait kínálta a vásárlóknak. Az elmúlt hat év során azonban 83 %-kal bővül az arrafelé kis méretű pickupok piaca, úgyhogy a Ford is visszatér ebbe a kategóriába a világpiacon már 2011 óta megvásárolható Rangerrel.
Némileg átalakították a megjelenést, egész pontosan itt debütál az új hűtőrács, amelyet kémfotón már láthattunk, annyi az eltérés a globális (és mifelénk is megvásárolható) modellhez képest, hogy az észak-amerikai elöl-hátul acél lökhárítókat kap. A Michigan Assembly Plant-ben az idei év végén indul majd a sorozatgyártás, majd annak közeledtével pontosítják a teljesítményadatokat, addig annyit mondanak, hogy a Mustangban és a Focus RS-ben is használt 2,3 literes EcoBoost turbómotor kategóriájának legnyomatékosabb darabja lesz – a Chevrolet Colorado 308 LE/373 Nm, a Toyota Tacoma 278 LE/365 Nm teljesítményű –, és egyedüliként ebben lesz 10 fokozatú automatikus váltó.
Az Egyesült Államokban Dana AdvanTEK hidakat használ a Ford Ranger, elöl független, hátul merevtengelyes változatban, az összkerékhajtás feláras, az FX2 és FX4 felszereltségeknél zárható hátsó differenciálmű is kerül a fedélzetre, utóbbinál a TrailControl fantázianevű, az elektronikus beavatkozórendszereket a talajtól függően (a vezető választ) befolyásoló rendszer is van.