A jövőben a Volkswagen még jobban figyelembe veszi a főbb piacokon a vásárlói igényeket, így például Európában a Passat kilencedik generációja csak kombi karosszériával lesz majd megvásárolható – olyan elenyésző volt eddig kontinensünkön a szedán-részarány, hogy ez nem jelent nagy érvágást az eladásokban.
Az MQB Evo műszaki alapra épülő Volkswagen Passat kombi 4917 mm hosszú, 1852 mm széles, 1482 mm magas és ehhez 2841 mm-es tengelytávolság tartozik, tehát sokkal nagyobb lesz az aktuális modellnél a karosszéria. A hossz 144 mm, a szélesség 20 mm, a magasság 7 mm a tengelytávolság pedig 50 mm gyarapodást jelent, tehát úgy lesz nagyobb a hátul ülők lábtere 5 centivel, hogy közben a csomagtér is bővül, az 5 ülés mögött 690 literes a raktér, támladöntés után 1920 literes. A műszerfal nagy vonalakban megegyezik azzal, amit a – műszakilag testvérmodell – új Tiguan is használ, tehát 10,25 colos a műszeregység, a központi érintőképernyő alapesetben 12,9 colos, extraként 15 colos képátlójú, és elérhető fel-a-fejjel kijelző is.
A motorkínálatból egyelőre a plug-in hibrid hajtást emelik ki, az új generációs rendszer már az 1,5-ös TSI turbómotort használja, és 204-272 lóerő közötti rendszerteljesítménnyel lesz választható – mindegyik elsőkerékhajtású, mert a hátsó ülés alá szerelt, több mint 100 km-es elektromos hatótávolságot biztosító akkumulátor miatt nincs hely kardántengelynek, a benzintank ennél a modellnél a csomagtérpadló alá kerül, tehát elektromos hátsó tengely se opció. Az új Volkswagen Passat a testvérmodell Škoda Superbbel közös gyártósoron készül majd Pozsonyban, a hivatalos leleplezésre még az idén sort kerítenek, a forgalmazás várhatóan csak 2024 elején indul.