A bérelt autókkal általában nem bánnak túlságosan finoman az autóvezetők, és ez hatványozottan igaz a Rent4Ring által kölcsönzött Suzuki Swift Sport-ra, amelyet most, két év használat után nyugdíjaztak.
Van egy általános szabály, amelyet a Nürburgringen tesztelő mérnökök tapasztalatai alapján minden egyes, a versenypályán eltöltött kilométer a valóságban tíz kilométernek felel meg kopás és igénybevétel szempontjából. E szerint a magyar gyártású forró ferdehátú 59 000 kilométeres futásteljesítménye 590 000 valós kilométernek felel meg – és mindezt különösebb hiba nélkül produkálta a kocsi. A BMW szerint a pályán megtett 1000 kör után nyugodtan ki lehet dobni a prototípusokat. Szerencsére az Esztergomban összeszerelt autót nem ilyen fából faragták.
Persze a 457 különböző sofőr által levezetett 2800 kört a Nürburgring Nodschleifén nem múlt el nyomtalanul, de azért nem is kellett sokat költeni rá: egyszer volt kuplungcsere, 27 garnitúra első fékbetétet használtak el, tíz garnitúra első féktárcsát, két garnitúra hátsót, háromszor cseréltek fékfolyadékot, egyszer ablaktörlő-lapátot, 52 darab Toyo 888 és 4 darab Goodyear Eagle F1 abroncsot koptatott el az autó (elöl 2000 km, hátul 8000 km volt az élettartam). A tervezetten felül csak három alkatrészt kellett cserélni: egyszer generátort és az akkumulátort, illetve egy kerékcsapágyat.
Néhány egyéb érdekes adat: nettó hatszáz órán keresztül hajszolták padlógázon a Suzuki Swift Sportot, egyszer – valószínűleg félrekapcsolás miatt – 8761-es percenkénti fordulaton is pörgött a motorja. A két év alatt 8400 liter 98-as benzint tankoltak bele, ami 14 l/100 km-es átlagfogyasztást jelent. És az autó még egyáltalán nem fáradt el, búcsúzóul lemérték a teljesítményét: a gyárilag 125 lóerős 1,6 literes benzinmotor 59 000 Nürburgring-kilométer után 133 lóerőt tud…
Egyébként az extrém megpróbáltatás folytatódik a 2009 áprilisában kiszállított Suzuki Swift Sport számára, hiszen azt az autót korábban bérbeadó Rent4Ring egy visszatérő ügyfele vásárolta meg, kifejezetten azzal a céllal, hogy továbbra is versenypályán száguldásra használja azt. Azonban változatosabb nyugdíjas élete lesz a kocsinak, ugyanis a Nürburgringen kívül más pályákon is ki akarja próbálni annak a tudását az újdonsült tulajdonos.
A Suzuki Swift Sport különleges történetét a Bridgetogantry weboldalnak köszönhetően ismerhettük meg, a Rent4Ring épp téli szünetet tart a Nürburgringhez hasonlóan.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért