Még 2011 szeptemberében mutatták be a Rimac One első prototípusát, amelyen egészen mostanáig dolgoztak, hogy megvásárolható legyen – közben némi támogatást kaptak a Volar-e megépítéséért, és némileg hátráltatta a munkát, amikor a prototípussal balesetet szenvedtek, miközben egy Ferrari LaFerrarival versenyzett. Szóval zajlott az élet a horvátországi Rimac műhelyben.
Azért tartott ilyen sokáig a fejlesztés, mert nem egyszerűen összelegózták az autót, hanem annak főbb komponenseit házon belül készítették el. Az első kerekeket Rimac Automobili D-PM-OC-500 típusú, olajhűtésű állandó mágneses villanymotorok hajtják fogaskerék-áttételen keresztül, a hátsó kerekeket Rimac Automobili D-PM-OC-600 típusú, olajhűtésű állandó mágneses villanymotorok mozgatják, ebben az esetben már kétfokozatú, dupla kuplungos váltó is van, a rendszerteljesítmény 1088 LE/1600 Nm.
A 650 V feszültségű, 82 kWh kapacitású, az autó közepén és az ülések mögött T alakban beépített lítium-ion akkumulátor is a horvátok fejlesztette energia- és hővezérlést kapott, 22 kW-os fedélzeti töltő van, de 120 kW-os villámtöltésre is van lehetőség. A biztonsági berendezés része a karambol esetén automatikusan működésbe lévő áramtalanító kapcsoló. Az acél térvázat alumínium- és karbon merevítésekkel egészítik ki, a kettős keresztlengőkaros, belül fekvő rugóstagos felfüggesztéseknél hidraulikusan állítható a magasság.
Az 1850 kg saját tömegű (42/58 százalékos tömegeloszlás az első/hátsó tengelyen) Rimac One 2,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 6,2 másodperc alatt 200-ra, 14,2 másodperc alatt 300 km/h-ra, a csúcssebessége 355 km/h, és 1,4 G-s keresztgyorsulást tud elérni. Ennek megfelelően nagy tudású a fékrendszer is, a hidraulikus részben elöl 39, hátul 38 centi átmérőjű kerámia-féktárcsák dolgoznak 6,illetve 4 dugattyús féknyergekkel, az elektronikus rész 400 kW teljesítménnyel lassít – a motorfék hatást a sofőr állíthatja.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!