A 2010-ben bemutatott Audi Quattro tanulmány egy hirtelen ötlet megvalósítása volt, ami annyira megtetszett az embereknek, hogy azóta is dolgoznak rajta a mérnökök. Úgy tűnik, már a fejlesztés vége felé járnak, hiszen nagyon is valóságosnak tűnik az autó.
A karosszéria formája nagy vonalakban változatlan, igaz a mérete növekedett – a hossz 4602 mm 4280 mm helyett, a tengelytávolság 2784 mm 2600 mm helyett. A karosszériaváz nagyszilárdságú acél és alumínium szerkezetű, az ajtókat és sárvédőket alumíniumból készítették, a tető, a motorházfedél és a csomagtérajtó karbon – ennek ellenére 1850 kg a tömeg. A sárga a fényezés mellett módosult az orr, ahol az új Matrix-LED fényszórókat látjuk, és átszabott szellőzőnyílásokat. Utóbbira azért volt szükség, mert a 2,5 literes, soros öthengeres helyett immár a 4,0 literes, biturbó V8-as dolgozik némi hibrid technikával megtámogatva.
A belső égésű motor teljesítménye 560 LE és 700 Nm, a nyolcfokozatú automatikus váltóba behajtó elektromotor 150 LE/400 Nm csúcsteljesítményű – a rendszerteljesítmény 700 LE/800 Nm. Mindez a Quattro hajtás segítségével akár 3,7 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/órás sebességre katapultálni az autót, a végsebesség 305 km/óra. Az akkumulátorban tárolt energiával 50 km-t képes megtenni az Audi Sport Quattro, amelynek szabványos átlagfogyasztása 2,5 l/100 km.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!