Noha megjelenésében nem sokat változott az első tanulmány óta a Honda NSX második generációja, a karosszéria bizony gyarapodott: a 2012-es tanulmányhoz képest 7,5 centivel nőtt a hossz és 2,5 centivel a szélesség. Nem véletlen, hogy a 2015-ös Detroiti Autószalonon leplezték le a sorozatgyártású változatot, hiszen 25 évvel ezelőtt itt debütált az első generáció.
Talán azért kellett megnövelni a karosszéria méreteit, mert olyan sok technikát zsúfoltak bele. Van orr- és középmotor is, elöl 2 villany-, hátul egy V6-os benzines biturbó és egy villanymotor található, utóbbiaknál még egy 9 fokozatú dupla kuplungos váltót is használnak. A hátsó elektromotor dolga hajtáson és energia-visszatermelésen kívül az egyébként is finom váltások kisimítása. Elöl egy-egy villanymotor hajt egy-egy kereket, kanyarban szükség szerint azonnal be tudnak kapcsolódni a hajtásba.
Összesen 10 hűtőt rejtettek el az autó különböző részein, a belső égésű motornak, a villanymotoroknak, a váltónak, a differenciálműnek is külön hűtője van, aztán van két köztes hűtő is, no és akkor ott van a klíma is. Noha az Egyesült Államokban már a nyáron megvásárolható lesz (150 000 dollárra lőtték be az árát) az Acura NSX és ősszel az első ügyfelek is megkapják autóikat, a végleges teljesítmény- és fogyasztásadatokat még nem közölték. A hivatalos indoklás szerint a hibrid hajtás miatt „félreértésekre adhatnak okot” a számok. Úgy tűnik, később tisztázódik a helyzet…
Emberközpontú szuperautónak ígérik az új NSX-et, kategóriájának legjobb oldaltartású, egyben kényelmes üléseit kapja – az Egyesült Államokban kifejlesztett és ott is gyártott autóról van szó, tehát minden bizonnyal számoltak a túlsúlyos sofőrökkel is. Az üzemmódválasztóval a műfajnak megfelelően Csendes, Sport, Sport+ és Versenypálya módokat lehet beállítani, a legelső az elektromos mód, amelyet pár kilométeren át tud a kábeles hibrid, a többi a normál üzemmód.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!