Európában a Tucson-nal váltotta az ix35-ös szabadidő-autót a Hyundai, de Kínában akkora az igény a hasonló járművekre, hogy arrafelé elkészítették az ix35-ös új generációját, amely a szintén megvásárolható Tucson olcsóbb alternatívája lesz. Nem igazi generációváltásról van szó, hiszen a költségek alacsonyan tartása miatt csak a karosszériát cserélték le az eddigi műszaki alapon, változatlan tengelytávolság mellett pár centivel lett hosszabb a radikálisan átalakított megjelenésű karosszéria. A lágyan ívelő helyett az egyenes vonalak a meghatározóak, no meg a szinte végtelen C oszlop, csak úgy 5 centis résnyire szűkültek a hátsó oldalablakok a vaskos tetőtartók között.
Átalakul, és meglehetősen furcsa lesz a motorkínálat, az eddigi alapmotor, a 2,0 literes szívó négyhengeres a maga 160 lóerejével marad, felár ellenében azonban már nem 2,4-es szívómotort adnak, hanem 1,4-es turbót, aminek viszont csak 130 lóerő a teljesítménye – itt viszont hatfokozatú, dupla kuplungos váltót adnak, míg az erősebb alapmotornál nincs alternatívája a 6 fokozatú, kézi kapcsolású egységnek. Kínában 2017 végén indul az új Hyundai ix35-ös forgalmazása, exportját nem tervezik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!