A PSA konszern a technológia egyszerűsége és olcsósága miatt foglalkozik a levegős energiatárolású hibrid hajtással, amelyből már egész flottányi prototípust épített. A Párizs autószalonon egy 208-as karosszériájába csomagolva állítja ki a HYbridAir hajtást, szenzációsan alacsony, 2,0 l/100 km-es szabványos fogyasztást ígérve.
A franciák szerint a legfontosabb az újfajta hibrid technológiával kapcsolatban, hogy azt úgy sikerült beépíteni a meglévő kisautó karosszériájába, hogy se az utas- se a csomagtér mérete nem csökken. Pedig a mérnököknek nem volt egyszerű dolga, a főnökök utasítása szerint meg kellett felezniük a Peugeot 208-as egyébként se túl magas szabványos fogyasztását. Ehhez teljesen átépítették az autót. Az FE Hybrid tanulmányhoz hasonlóan itt is rengeteg műanyag van a karosszériában (padló, külső borítólemezek), a motortartó bakok, az első hossztartók alumíniumból készültek, a kipufogórendszer maradt acél, de vékonyabb falú csőből készítették – itt 20 százalékos tömegmegtakarítást értek el. Az eredmény 860 kg-os saját tömeg lett.
A légellenállást 20 százalékkal csökkentették. Az 1,2 literes, 82 lóerős benzinmotor változatlan, de az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó helyére azt az egységet rakták, amiben benne van a pneumatikus motor is, a vezetőnek nem kell kapcsolgatnia. Mindezen változtatások azt eredményezik, hogy a szabványos mérési ciklus szerint a Peugeot 208 HYbridAir 2L tanulmány megelégszik 2 liter benzinnel 100 km-en. Szép ez, de kérdés, mikor lesz gazdaságos egy teljesen karbon karosszériás hibrid kisautó gyártása?
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!