Sokkal sportosabb lett a Volvo S90-es megjelenése az előd S80-ashoz képest, a változás egyfelől annak köszönhető, hogy az SPA-építőkészlet miatt az első tengely előrébb került, másfelől a formatervezők elvékonyították a C oszlopot azzal, hogy egy kis ablakot helyeztek oda. A V90-es óriáskombinál lapos szögben áll a hátsó szélvédő, szemben a V70-es függőleges befejezésével, de aggódni nem kell, a nagyobb karosszériahossz miatt ott kezd el esni a tetővonal, ahol korábban véget ért, a csomagtér nagyobb térfogatú lett.
Első pillantásra ezek a benyomásaim a Volvo S90 és V90-es modellekkel kapcsolatban azok után, hogy a Váci úton lévő Volvo Galériában leleplezték a két autót. Aztán kicsit alaposabban is megnézhettem őket, a kombi hátuljával kezdtem. Gázteleszkóp emeli a magasba a raktérpadlót, alatta filccel bélelt, szabálytalan formájú üreg várja a KRESZ-tartozékokat és egyéb apróságokat, természetesen megmaradt a csomagok előrecsúszását megakadályozó felhajtható lap is. Újdonság, hogy immár a kombinál is van sízsák, eddig ez a Volvo háza táján a lépcsős hátú autók sajátja volt csak.
A hátsó támlákat a jobb oldalfalon elhelyezett gombbal lehet ledönteni, a megnyomást követően rugó hajtja le az ülést; a felállításkor a saját tömeg mellett a rugóerő ellen is dolgozik az ember. A másik, szerintem a használatot megnehezítő és a lábszárat összekoszoló részlete a kalaptartó és raktérháló elhelyezése. Nekem az 1,9 méteres magasságommal is nyújtózkodnom kell, hogy elérjem hátulról, elölről, az oldalajtó felől is nehezen lehet hozzáférni ehhez.
Minden anyag az, aminek látszik – mondják el az autókkal kapcsolatban, megemlítve a valódi fából, és nem nyomdai eljárással készült betéteket, a szálhúzott alumíniumot, a bőrből készült kárpitot (kivéve az első ülések háttámláján, ahol műbőrt használnak) illetve az üvegkristályokat a középkonzolon. Ezt azért kiegészíteném, hogy ami ezüstösen csillog, az valójában fényezett műanyag… A Volvo S90 és V90 érkezésével együtt jön egy új erőforrás is, máris továbbfejlesztették a D5-ös jelzésű dízelt, amely Power Pulse néven kapott levegős rásegítést. Egy pumpa egy kis tartályba termel nagy nyomású levegőt, ahonnan aztán a motorvezérlő jelére közvetlenül a turbófeltöltőre küld egy-egy löketet egy szelep, az eredmény a turbólyuk eltűnése induláskor. Az Audi az SQ7-esben nagy teljesítményű légsűrítőt használ, a svédek megelégedtek egy kisebb pumpával és egy légtartállyal – a célját ez is eléri, és sokkal olcsóbb. A két turbós 2,0 literes dízel teljesítménye ezzel a megoldással 235 lóerő, a modellév-váltással együtt már az XC90-esben is megjelenik majd a Power Pulse.
Végül a legfontosabb, a vételár. A bőven 14 millió Ft-os indulóár magyarázata, hogy eleinte csak nagyobb teljesítményű motorokkal és gazdag felszereltséggel gyártják az új nagyautót, a 150 lóerős dízel és a Kinetic felszereltség érkezésével több, mint 2 millió Ft-tal csökken majd az alapár. Nem a biztonsági felszereléseken spórolnak majd, az minden Volvo S90 és V90-esben teljes lesz. A T8-as jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtásra várhatóan a jövő évig kell várnunk. Az XC90-es kapcsán az a tapasztalat, hogy a CO2-alapú adózás és állami támogatások miatt szinte a teljes kapacitást felszívja a holland piac, hazánkba is csak most kezdenek el megérkezni a zöld rendszám használatára jogosult Volvo szabadidő-autók.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!