A kínai piac számára fejlesztette ki a Volkswagen a Tharu nevű modelljét, amely a Škoda Karoq karosszériáját használja, ennek készítettek aztán látványosabb orrot, amikor bejelentették, hogy az Egyesült Államokban is piacra dobják Taos néven a kompakt SUV-t. Most pedig megérkezett Európába is a típus, egészen pontosan Oroszországban kezdték el gyűjteni az érdeklődőket a hamarosan esedékes piaci bevezetés kapcsán. Itt érdemes megjegyezni, hogy ott nem árulják se a T-Cross, se a T-Roc modelleket, a Tiguan olcsóbb alternatívája lesz a Taos.
Amíg az USA-ban a legújabb 1,5-ös turbómotorral kínálják a Taost, Oroszországban az 1,6-os szívómotort (110 LE) adják alapáron, alternatívaként az 1,4-es turbómotort (150 LE) kínálják. A szívómotorhoz ötös kézi váltót vagy hatfokozatú automatát adnak, a turbómotornál elsőkerékhajtáshoz nyolcfokozatú automata jár, míg az összkerékhajtású modellnél hétfokozatú duplakuplungos. Három felszereltség lesz, amelyek Respect, Status és Exclusive névre hallgatnak. A Nyizsnij Novgorodi üzemben fogják gyártani a Volkswagen Taost a helyi piac számára, a vételár még nem ismert.