Dél-Koreában már júniusban megmutatták a felfrissített hűtőráccsal rendelkező Hyundai i40-est, amelynek európai érkezéséről csak most – egy héttel a Párizsi Autószalon követően – adnak hírt. Új még, hogy a 16- és 17 colos felnik mellett mostantól már 18 colosakat is lehet kérni, az utastérben az eddigi fekete és bézs mellé érkezett a szürke/fekete és Merlot-vörös belső hangulat. A vezetőtámogató rendszerek között újdonság a frontális ütközés-elkerülő segéd, amely kamera alapú rendszer, és fékezéssel segít elkerülni az ütközést/mérsékelni annak energiáját.
1,6 literes motorokra korlátozódik a választék, a benzines a közvetlen befecskendezéses szívómotor 135 lóerővel, amit hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval adnak. Alternatívaként az 1,6-os dízelt kínálják 115 (280 Nm) vagy 136 lóerős (320 Nm) teljesítménnyel, utóbbinál lehet kérni a hétfokozatú, duplakuplungos váltót felár ellenében. A grafikai osztály egy kicsit benézte a sajtófotókat, hiszen az összes autóra az OF HY 144 német rendszámot retusálták, kicsit furcsán néz ki az egymás mellett álló két autó ugyanazzal a hatósági jelzéssel.