Noha a Volkswagen konszern nem nagyon érzi – még – a TDI-botrány hatásait, azért a maga részéről mindent megtesz annak érdekében, hogy a benzinpárti vásárlóknak is a kedvében járjon. Most például megkezdték a már a Golf modellfrissítésnél bejelentett benzines Bluemiton változat forgalmazását, amelynél az 1,5-ös turbómotor 130 lóerős változatát használják.
Ennél változó geometriás turbófeltöltőt alkalmaznak, Otto- helyett Miller ciklus szerint üzemel a négyhengeres, aminek még hengerlekapcsolás is van, és a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó rendelésekor még vitorlázik is – azaz lekapcsolt motorral gurul – az üzemanyag megtakarítás érdekében a Golf. Az eredmény 6-os kézi váltónál 4,8 l/100 km-es, 7 fokozatú DSG-vel pedig 4,0 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztás, a valósághoz közelebb álló WLTP-értékeket nem közölték. A 3/5 ajtós és kombi karosszériával egyaránt választható a Golf TSI Bluemotion.