Amíg a világpiacon az EX90-es szabadidő-autóval koronázza meg a kínálatát a Volvo, Kínában még nagyobb kockát is kínál az ügyfeleknek az EM90-es luxus-egyterű formájában – 2024-ben indul meg az export, de azt nem árulták el, milyen piacokra viszik majd az akkumulátoros-elektromos egyterűt.
A Geely konszern SEA villanyautó-alapjára építették fel a Zeekr 009 elnevezésű autót, amelyet aztán a Volvo formatervezői költséghatékonyan (az üvegekhez és a nem cserélhető karosszériaelemekhez nem nyúltak) alakítottak a saját ízlésükre; szerencsére dobozforma a kiindulási alap is, és ez illik a svédek arculatához. Egyedi lett a belső hangulat, a világos kárpitok és burkolatok segítenek otthonos érzést kelteni, ehhez passzolóan az otthon kényelmét nyújtja az EM90 – a 2 sorban utazóknak. Nekik elektromosan állítható, akár közel vízszintesbe fektethető karfás fotelek járnak, a tetőből lehajtható nagy méretű monitor is jut nekik.
A Volvo EM90 egyféle hajtással létezik, az akkumulátor 116 kWh kapacitású, ami az engedékenyebb kínai szabvány szerint 700 km-t meghaladó hatótávolságot biztosít; a fedélzeti töltő kétirányú, arról akár másik villanyautót is lehet tölteni a megfelelő adapterrel. Az 1 darab hajtómotort a hátsó tengelyre építik, teljesítménye 272 lóerő. Amíg a C40 és EX30 villanyautókat igen fürgén mozgatja ez a hajtómotor, az 5206 mm hosszú, 2024 mm széles és 1859 mm magas, 3205 mm tengelytávolságú egyterűvel már meggyűlik a baja: a 0-100 km/óra gyorsulás 8,3 másodpercig tart. Kínában 818 000 jüan, azaz 39,9 millió Ft alapáron indul a Volvo EM90 forgalmazása.