Törvényszerű, hogy a Volvo által a nagy méretű padlólemez számára kifejlesztett konnektorról tölthető hibrid hajtás elterjed a kínálatban, Detroitban az XC60 Plug-In Hybrid tanulmány jelzi előre a második hibrid Volvo érkezését.
Annyiban tér el a V60 Plug-In Hybridtől az újdonság, hogy ennél nem a D5-ös dízelmotort, hanem a 2,0 literes, benzines turbómotort egészítették ki az elektromotorral és a nagy kapacitású akkumulátorral. Ezzel az autóval ugyanis világszerte piacra akarnak lépni, márpedig a gázolaj kifejezetten európai üzemanyag, az USA-ban is csak most erőltetik – az európai gyártók – a terjedését.
Az XC60 Plug-In Hybrid benzinmotorja 280 lóerő/380 Nm teljesítményű, ehhez jön a 70 lóerő/200 Nm teljesítményű elektromotor. Ezek után nem csoda, hogy a 100 km/órás sebességet 6,1 másodperc alatt éri el a gép, szabványos átlagfogyasztása meg pofátlanul alacsony, 2,3 l/100 km. Az autó a hibrid hajtáson kívül módosított lökhárítókkal és 21 colos felnikkel tér el a normál XC60-astól.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!