21 év után új nagy teljesítményű modellváltozatot készítettek a Ford mérnökei a Mustang számára, a Dark Horse ott folytatja, ahol az elődnél kínált Mach-1-es abbahagyta. A valaha volt legerősebb 5,0 literes Coyota V8-as, az Egyesült Államokban minimum 500 lóerőről beszélünk, ehhez a 6 fokozatú, saját olaj-hűtőkörrel rendelkező Tremec kézi kapcsolású váltót párosítják, a váltógombot 3D-nyomtatással készítik titániumból. Opciós a 10 fokozatú automatikus váltó.
Megnövelik a hűtő ventilátorok teljesítményét, hogy azok még több levegőt tudjanak átmozgatni a növelt kapacitású hőcserélőn, dedikált légcsatornák szállítják a hűtőlevegőt a fékekre, saját olajhűtőt kap a differenciálmű. Vastagabb stabilizátorokat építenek be, egyedi a futóműhangolás – előre nagyobb teherbírású elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókat szerelnek –, a Brembo szállítja az elöl 350 mm átmérőjű tárcsákat és 6 dugattyús nyergeket használó fékrendszert. Természetesen alapáron jár ehhez a modellhez a Torsen részlegesen önzáró differenciálmű, az elöl 9,5, hátul 10 col széles 19 colos felnikre Pirelli P Zero abroncsokat szerelnek.
Kívülről is könnyű lesz felismerni a Sötét Lovat, hiszen itt kivezetik a hűtőrácsba a kettős szívósort, teljesen új az aerodinamikai csomag, az új légterelők úgy csökkentik a légellenállást, hogy közben a nagy sebességű stabilitást növelik. A piaci bevezetéskor még nem, de később karbon felnik is választhatóak lesznek. Hasított bőrrel kárpitozzák a kormánykereket, amelyen külön gombként helyezik el az üzemmódválasztót, feketék a műszerfal díszei, kék a díszvarrás.
Három évig dolgoztak a mérnökök a Ford Mustang Dark Horse-on, leginkább azért, mert részben annak alapján rögtön a versenyautó-változatokat is elkészítették. A Dark Horse S azoknak a hobbiversenyzőknek készül, akik csak jól szeretnék érezni magukat a pályanapokon, a lecsupaszított belsőbe FIA-bukókeretet, sportülést, tűzoltórendszert építenek, előre-hátra vontatási pontok kerülnek. A Dark Horse R igazi versenyautó, amelynél a ponthegesztések végighegesztésével növelik a karosszéria merevségét, FIA üzemanyagtankot építenek be és az utcai helyett Ford Performance kerekeket használnak.
A 7. generációs Mustang első nyilvános szereplésére januárban kerül sor a Daytona-i 24 órás versenyen, ahol a GT3 versenyautó áll majd rajthoz. Ezt a modellt a Ford Performance és a Multimatic fejleszti, a Coyote-alapú szívó V8-as lökettérfogatát 5,4 literre növelik. A 2023-as évadban debütál majd az FIA GT4 kategóriának megfelelő versenyautó, de az Ausztrál Supercar bajnokság számára is készítenek dedikált versenyautót, és természetesen lesz NASCAR és NHRA-szabályoknak megfelelő gyorsulási versenyautó is, bár ez utóbbiakra még várni kell egy keveset.