Az előrejelzések szerint a következő egy évtizedben megduplázódik majd a csomagkiszállítás Európában, és ezzel párhuzamosan a ma még jellemzően kisteherautókkal végzett szállítási folyamat komoly fennakadásokat okozhat a közutakon. A Ford Londonban teszteli legújabb megoldását, amelynek lényege, hogy a felhasználóig kerékpáros futárok szállítják a csomagokat, azonban ezek a futárok nem egy logisztikai központba mennek áruért, hanem a közelükben megálló kisteherautóból töltik fel készletüket.
A MoDe:Link névre keresztelt szoftver jobb kihasználtságot és nagyobb szállítási kapacitást eredményez változatlan flottanagyság mellett, hiszen a szabályosan csak nehezen leparkolható teherautókkal nem kell állandóan parkolóhelyet keresni, hanem miután egy ponton megáll, kiszolgálja az oda „rendelt” kerékpáros/ teherkerékpáros futárokat – utóbbiak természetesen elektromos rásegítéssel dolgoznak. A Ford számításai szerint egy multimodális hálózat részeként egy áruszállító jármű és egy négy gyalogos vagy biciklis kézbesítőből álló csapat adott idő alatt ugyanannyi csomagot képes célba juttatni, mint öt áruszállító jármű.