Kétszer is oda kell nézni, hogy az ember felfedezze, hogy nem a szeme káprázik, hanem tényleg az új generációs Subaru Forestert látja. A formatervezők a maguk részéről mindent elkövettek az állandóság érdekében, egyedül a hátsó szélvédő alatti betét árulkodik arról, hogy minden idők legtágasabb Foresterét látjuk.
A Subaru Global Platformra felépített karosszériánál 267 centire növelték a tengelytávolságot, ez a 4,3 cm-es bővülés teljes egészében a hátul ülők lábterét gyarapítja, ezenkívül a fejtér és a csípőszélesség is növekedett. A nagyobb hátsó ajtónyílások és a meredek C oszlop megkönnyíti a gyermekülések behelyezését. Támladöntést követően 2155 liter a raktér mérete, a csomagtérfedél 13,5 centivel lett szélesebb, így a mércének tekintett golftáska akár keresztben is berakható.
Egyedüliként továbbfejlesztett, 2,5 literes boxermotorral, fokozatmentes automatikus váltóval és szimmetrikus összkerékhajtással adják az új Forestert, a teljesítmény 182 LE/239 Nm. Felszereltségtől függően kap váltófüleket és hét „szimulált” fokozatot az autó, a fokozatválasztóval takarékos vagy sportos gázpedál- és váltókarakterisztika közül lehet választani. Az új Subaru Forester alapfelszerelésként kapja az EyeSight vezetéstámogató rendszert, a csúcsmodellben fáradtságfigyelő is van.