Nehéz az élete a szuperautó tulajdonosoknak, pláne ha japán létükre imádatuk tárgya és garázsuk büszkesége egyben egy veterán európai szupergép. A zsúfolt forgalomban kínszenvedés lehet egy ilyet vezetni, állandóan azon izgul az ember, mikor fogják megkarcolni a karosszériát. Szerencsére van megoldás, ahogy az itt is látható.
Az Aichi prefektúrában működő Roadster Garage elnevezésű műhelyt kereste meg a Lamborghini Miura tulajdonosa, hogy szeretne egy hétköznapi forgalomban is gond és leginkább para nélkül használható autót magának. A megoldás egy Mazda MX-5-ös feláldozásával elkészített utánzat lett, amelyet tényleg csak közelről lehet megkülönböztetni az eredetitől – és egy replikánál ez bizony nagy szó.
Kívülről nézve egyedül a fényszórók mellől hiányzó szempillák árulkodnak a csalásról, azt már nehezebb kiszúrni, hogy nincs üveg a hátsó redőny alatt. Igazából az utastérbe tekintve lesz nyilvánvaló az utánzat, helyenként bizony slampos kidolgozást látunk – bár a váltószoknya hiánya arra utal, itt még nem végeztek a japán szakemberek.
Noha a hátsó hatalmas fedelet felnyitva egy V12-es motorral találjuk szembe magunkat, ez is csak a csalás része – egyszerű doboz ez a csomagtérben. A hajtásról azonban nem az MX-5-ös eredeti négyhengerese, hanem egy 5,0 literes Ford V8-as gondoskodik. Az Egyesült Államokból rendelhető átalakító-készlet segítségével így lehet a legkönnyebben megnövelni a teljesítményt. Tehát egy amerikai V8-as bugyborékolását élvezheti majd a Lamborghini Miura utánzat tulajdonosa a hétköznapok során, de ezt könnyen kárpótolja majd az eredeti olasz V12-es velőtrázó üvöltésének élvezete a hétvégéken.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!