Komoly politikai nyomás van a Los Angeles Police Department irányába, hogy rendszeresítsenek villanymotoros autókat, azonban mintegy egy éves tesztelés után azt mondják a rendfenntartók, hogy még nem jött el a váltás ideje.
A problémát leginkább az jelenti, hogy a Model S P85D rendőrségi kivitelének nagyjából 100 000 dolláros vételára túlságosan magas, mintegy duplája a minden felszereléssel ellátott Ford Explorernek, és egyszerűen nincs rá pénz – évi 600-750 járművet cserél le az LAPD, 30 millió dollár körüli költséggel. A járőrautó szerepkört tökéletesen ellátja a nagy teljesítményű villanyautó, a hatótáv-para annyiból nem szempont, hogy a rádiónak köszönhetően tudnak segítséget hívni a rendőrök az esetleges üldözések idején, szóval továbbra se lehet majd elmenekülni előlük, de egyszerűen ma még túlságosan drága a technika és nincs elég töltőpont.
A következő három-öt évben várhatóan tovább csökken majd az akkumulátorok, és ezzel párhuzamosan a villanymotoros autók vételára is, akkor majd újra megvizsgálják a kérdést. A Tesla Model S P85D járőrautó mellett BMW i3-ast is vizsgált az LAPD, azzal egyszerűbb feladatokat láttak volna el, de annak is magas a 43 000 dolláros vételára, szóval azt se rendszeresítik. A rendőrség flottájában jelenleg 20 villanymotoros robogó és 6 villanymotoros motorkerékpár van rendszeresítve. A Tesla számára is fontos a rendőrség visszajelzése, például a következő generációs autónál (amelyet remélhetőleg már rendszeresíti az LAPD) figyelembe veszik azt az igényt, hogy legyen olcsóbb a kisebb ütközések javítása, ami nem csak a rendőrség, de az egyszerű ügyfelek pénztárcáját is kíméli majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!