A brit Zenos E10-es azon autók közé tartozik, amely minden felesleges sallangtól mentes annak érdekében, hogy a versenypályákon a lehető leggyorsabb legyen. Ennek érdekében most bemutatkozott a legújabb R betűvel jelzett változat, amelyben a Focus RS 2,3 literes EcoBoost turbómotorja dolgozik.

A bemutatáskor egy Fordtól származó 2,0 literes szívómotorral rendelkezett az autó, amelyet 200 lóerősre tuningoltak, de nem sokkal később a 250 lóerős 2,0 literes EcoBoost is elérhető lett – ehhez nem nagyon nyúltak, hiszen szériaállapotában is kevesebb, mint 4 másodperces 96 km//h-ra gyorsulást tett lehetővé. Most pedig itt a legújabb Zenos, amelynek mindössze 3 másodpercig tart a 96 km/h-s tempó elérése – az E10 R esetén a legújabb, még nem is kapható Focus RS-ből származó 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost hajtja a hátsó kerekeket.

Az alumínium-karbon vázhoz nem nyúltak, de a felfüggesztésben állítható Bilstein lengéscsillapítókat használnak, és nagyobb átmérőjűek az első féktárcsák és újak a féknyergek is. Kovácsolt alumínium felniket kap (elöl 16, hátul 17 col átmérő) az E10 R, ami 10 kg-mal csökkenti a saját tömeget, összesen 25 kg-mal könnyebb az új változat a 250 lóerős E10 S-hez képest. A Zenos E10 R vételára 39 995 font, ami 10 ezer fonttal magasabb a Focus RS-nél.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!