Mindenkit megleptek a bajorok, amikor a sportlimuzinok mellett piacra dobták az első X5-öst. Először azért, mert kiléptek a komfortzónájukból, másodszor pedig azért, mert a megszokott vezetési élményből sikerült annyit átemelniük az USA-ban népszerű kategóriába, hogy bárki BMW-ként azonosíthassa a korszakalkotó újdonságot, a többi pedig már történelem. Nagyot fordult az autópiac, az X modellválaszték már hattagúra bővült, és idén is már bemutattak két újdonságot, az X2-est és az X4-est, az év végén pedig itt a kínálatot megkoronázó X7-es! De nem feledkeztek meg arról az autóról sem, ami 2000-ben az egész X-modellcsaládot elindította, itt a negyedik generációs X5-ös.
A jelenlegi legnagyobb SAV (Sports Activity Vehicle) megtartotta saját karakterét, miközben ismét idomult az aktuális márkaarculathoz. Ezúttal az új X3-ason jelent meg először az a formanyelv, amiről könnyedén azonosítható az újdonság. A széria LED-es fényszórók és a szintén LED-es hátsó lámpák alakja, a lökhárítók kiképzése mind felhívja a figyelmet az új generációra, a legfeltűnőbb nóvumot mégis a nagyra nőtt vesék jelentik. A méretnövekedés egyébként meghatározó, elődjénél 36 mm-rel hosszabb (4922 mm), 66-tal szélesebb (2004 mm) és 19-cel magasabb (1745 mm), tengelytávja 42 mm-t nőtt (2975 mm) ahhoz képest.
Mindez (az xDrive30d változat esetében) 40 kg-os tömegnövekedéssel jár együtt, de a gyáriak szerint impozáns külsőt és irigylésre méltó tágasságot eredményez. Ami a feltűnést illeti, a márka először kínál majd autójához 22 colos felnit, az egyéni megjelenésű xLine és M Sport kiviteleken kívül pedig az Individual program segít személyre szabni az új X5-öst.
Hasonló logikát követtek az utastér tervezésekor is, miközben megtartották a hagyományos belső kialakítást, és úgy újították meg az elrendezést, hogy megkönnyítse a használatát. Az új, 12,3 colos központi kijelzőt vizuálisan összekötötték a szintén 12,3 colos, teljesen vetített műszeregységgel. A szellőzés gombjait és kijelzőit úgy csoportosították, hogy egy egységet képezzenek a levegőbeömlőkkel és a váltó körüli, kibővített kezelőpanelt is összerendezték. Hogy a számos funkció minél kényelmesebben elérhető legyen, a vezető a kormány mellett az iDrive-val, az érintőképernyőn keresztül, valamint hang- és gesztusvezérléssel is működtetheti. Az üléspozíciót a korábbihoz képest megemelték, finomítottak az anyagokon, bevezettek egy új, Vernasca fantázianevű bőrkárpitot. A luxust fűthető/hűthető pohártartók, panoráma üvegtető, dinamikus hangulatvilágítás, Bowers & Wilkins audiorendszer és 10,2 colos, érintőképernyős hátsó multimédiás rendszer fokozza.
Csomagtartója alapesetben 5, bővítve 10 literrel kisebb lett (645-1860 l), rakodását azonban a két részben, érintés nélkül nyitható hátsó ajtón kívül a légrugók segítségével szabályozható magasságú rakodóperem könnyíti meg.
Épített úton és könnyű terepen nyújtott teljesítményét – az aktuális X3-as mintájára – egyszerre fokozták. Az áthangolt xDrive hajtáson kívül a karosszéria 80 mm-es megemelését lehetővé tevő légrugó, az alapáras, dinamikus lengéscsillapítás-vezérlés és az M Sport kivitelben vagy az Off-road csomagban elérhető elektronikusan vezérelt differenciálzár, az adaptív M felfüggesztés, az X modellben elsőként megjelenő integrált aktív kormányzás egyaránt a repertoár része. Ahogy minden új modell bemutatásakor, ezúttal is újabb kütyüvel bővült a félig önvezető csomag, a legnagyobb BMW akár 80 méter hosszan is képes önállóan tolatni egy kijelölt útvonalon.
Az ősszel induló forgalmazás a 3,0 literes, 340 lóerős turbós benzines xDrive40i-vel, valamint a szintén 3,0 literes, 265 lóerős (xDrive30d) vagy 400 lóerős (M50d), négyturbós dízellel indul, mindegyik hajtáslánchoz alapáron jár a 8 fokozatú automatikus váltó. A kínálatban ezen kívül lesz még egy 4,4 literes V8-as biturbó 462 LE/650 Nm csúcsteljesítménnyel, ezt azonban Európában – egyelőre – nem kínálják.