Az ADAC német autós klub már évek óta figyelmeztet a kulcsnélküli ajtónyitással és motorindítással járó rendszerek biztonsági problémáira, de kevés kivételtől eltekintve nem tapasztalható javulás e téren. A bűnözők dolga annyi, hogy egy jelerősítő segítségével továbbítják a jeladó kódolt jelét az autónak, amely így annak fizikai megléte nélkül is nyitható és indítható. A klub szakemberei 2016 óta 500 ilyen rendszerrel szerelt autót teszteltek, és csak 24 esetben tapasztalták azt, hogy kiküszöbölték a problémát a fejlesztők.
Az UWB (ultra Wide Band) technológiával az autó meg tudja állapítani, hogy a jeladó tényleg a közelében van-e, és ennek megfelelően kiküszöböli a jelerősítős támadást – ilyennel 24 esetben találkoztak. A gyártók által alkalmazott másik megoldás, amikor a mozgásérzékelő egy ideig tartó egy helyben állás után lekapcsolja a jeladást nem szünteti meg a lopás lehetőségét, csak csökkenti azt – ezt 37 alkalommal használják a gyártók.