Tavaly számoltunk be arról, hogy a Ford bejelentette belgiumi üzemének bezárását, és hogy a hírre zavargások törtek ki. A helyzet azóta se normalizálódott, 2012 október 24 óta nem termel az üzem.
A Ford eredeti tervei szerint január 9-én indította volna újra a termelést, és napi 1000 autót (Mondeo, S-Max és Galaxy típusok készülnek itt) szeretett volna Genkben gyártani, de a munkások elfoglalták az egyik raktárat, ahová a beszállítók viszik az alkatrészeket, így nem tudott újraindulni a termelés.
Ezen kívül mintegy száz munkás – a Ford és a kapcsolódó beszállító üzemek alkalmazottai – a genki városháza előtt tiltakozott, megakadályozva az ott épp tárgyaláson résztvevő három szakszervezeti vezető távozását – végül a polgármester közbejárásával tudtak hazamenni több órás késéssel.
A Ford egyébként megállapodott a szakszervezetekkel arról, hogy január 9-én újraindul a termelés, ami nem következett be a szakszervezeti tagok akciója miatt. Eközben egyébként épp arról folyik a tárgyalás a szakszervezet vezetői és a Ford között, milyen kompenzációt – anyagi juttatás, felnőttképzések – adjanak a munkásoknak. Ez az eset nem erősíti a szakszervezetek pozícióját…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért