Újra a Ford 1,0 literes, háromhengeres benzines turbómotorja lett a Nemzetközi Év Motorja a zsűri szavazása szerint, akik egyébként a feltöltött motorokat kedvelik – csak a Porsche és a Ferrari tudott szívómotorral kategóriagyőzelmet szerezni.
A Fiat 2,0 hengeres turbómotorja már csak földgáz-üzemű kivitelben fért a listára, és a McLarennek sikerült letaszítani a trónról a BMW 4,0 literes szívó V8-asát – ez a motor amúgy is kifut pár héten belül, öt éven át dominálta a 3,0-4,0 liter közötti kategóriát. Ennél talán csak a BMW-PSA közös 1,6-os turbómotorja jobb, amely immár 7 éve nyer az 1,4-1,8 liter közötti motoroknál.
2013 győztes erőforrásai
Nemzetközi Év Motorja Ford 1,0 literes 3 hengeres turbó Új motor Volkswagen 1,4 literes TSI ACT (hengerlekapcsolás) Zöld motor Fiat 875 cm3 2 hengeres földgázas turbó Sport motor Ferrari 6,3 literes V12 1 liter alatt Ford 1,0 literes 3 hengeres turbó 1-1,4 liter Volkswagen 1,4 literes TSI Twincharger 1,4-1,8 liter BMW-PSA 1,6 literes turbó 1,8-2,0 liter BMW 2,0 literes turbó 2,0-2,5 liter Audi 2,5 literes turbó 2,5-3,0 liter Porsche 2,7 liter DI 3,0-4,0 liter McLaren 3,8 liter V8 biturbó 4,0 liter felett Ferrari 6,3 literes V12
A Nemzetközi Év Motorja zsűri még mindig nem készült el a módosított kategória-kiosztással, amikor az autógyárak is teljes mellszélességgel az akkumulátoros-elektromos autók mellett álltak, akkor szó volt egy új kategória bevezetéséről az elektromos hajtások számára, de ebből nem lett semmi.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!