A genki gyárbezárás bejelentése csak a kezdet volt, már is itt a folytatás, miszerint még két gyárát bezárja a Ford Európában: a southamptoni Transit gyárat és a dagenhami prés/szerszámgyártó üzemet.
A haszonjármű termelés a ki nem használt törökországi Otosan üzembe megy át, a dagenhami alkatrészek termelése több telephelyre lesz kiszervezve, a lépés nem érinti a dagenhami motorgyárat, ahol 4000-en dolgoznak. Itt hamarosan jelentős fejlesztéseket hajtanak végre, hiszen hamarosan indul egy új fejlesztésű 2,0 litere dízelmotor gyártása.
A két újabb gyárbezárás hírére a Ford részvényei a New Yorki Tőzsdén 2 százalékot emelkedtek, hiszen a befektetőknek csak jó hír, hogy az autógyár tényleg tesz a túlkapacitás leépítése érdekében valamit, nem csak terveket csinál. Elemzők szerint egyébként még nincs vége a gyárbezárásoknak a Ford európai részlegénél, de egyelőre nem tudni, mi lesz a következő áldozat. Eközben Belgiumban a munkások már nem csak a gyár bejáratainak elállásával tiltakoznak, a kerítésen belül feldühödött munkások egy csoportja felgyújtott egy elkészült S-Maxot.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!