Kezdettől fogva fontos piaca a Mercedes-Benz G-osztálynak a világ különböző fegyveres testületeinek kiszolgálása, és noha mifelénk már a második generációs autót árulják, még az első generációs – keskenyebb karosszéria, elöl-hátul merevtengely – változatot gyártják katonai célokra, és ez egy darabig nem is fog változni, hiszen amely most kapott egy átfogó frissítést a régi modell.
Masszív acél lökhárító került a kocsi orrára, a műanyag maszkból pedig immár teljesen LED-es fényszórók világítanak, de ez még nem indokolná a típusszám-változást. Utóbbi, mármint a W463-ról a W464-re váltás annak köszönhető, hogy a motortérben már a 3,0 literes, soros hathengeres turbódízel dolgozik, amelynek a teljesítménye 249 LE/600 Nm – ezt a benzinkutakon kapható gázolajjal üzemelő kivitel tudja, létezik gyengébb minőségű üzemanyaghoz optimalizált változat is, ami viszont nem tudja az Euro 6-os normát.
Amíg a civil változat manapság már csak egy karosszériával készül, a fegyveres erőknek szánt autó az ötajtós (BA06) mellett járóképes alvázként (BA09) is elérhető. Előbbinél négy ülőhelyet és 3,5 tonnás össztömeg mellett (ez még nem a páncélozott kivitel) 1 tonnás hasznos teherbírást kínálnak, ebből 200 kg a tető terhelhetősége. Utóbbinál megnövelték a fülke hosszát, hogy kényelmesebb üléspozíciót lehessen kialakítani, a megengedett össztömeg 4,9 tonna, amiből 2,5 tonna a hasznos teherbírás. Az üzemanyagtank 80 vagy 96 literes lehet.