Bemutatkozott a Range Rover Velar modellsorozat legnagyobb teljesítményű tagja, az SVAutobiography Dynamic Edition esetén a lehető legtöbb extrát kombinálják az 550 lóerős, kompresszoros V8-as motorral. A 82 literes üzemanyagtank ellenére bejátszik a hatótáv-para, hiszen a szabványos fogyasztással számolva is épp csak 483 km-t (300 mérföld) meghaladó hatótávolságról van szó, és akkor még szó nincs arról, hogy a tulajdonos kipróbálja autójának tudását…
Szóval ha át akarja élni a 4,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás élményét, vagy netán a német autópályán kihasználná, hogy akár 274 km/órával is száguldhat, akkor gyakrabban kell a benzinkúthoz járulnia a sofőrnek. A nagy teljesítményhez illően áthangolták a felfüggesztést, nagyobb teljesítményű fékrendszert alkalmaznak, egyedi az első-hátsó lökhárító, amit a jobb hűtés indokolt. A megjelenés állandó része a fekete tető, egyébként hatféle szín közül lehet választani, a Special Vehicle Operations műhely prémium-palettájáról származó Satin Byron kék metálfényt csak ennél a modellnél lehet rendelni.
Az elektronikusan vezérelt összkerékhajtást a sportos vezetőkre hangolták, állapottól függően akár a nyomaték 100%-át tudja a hátsó tengelyre küldeni a rendszer. Magától értetődően pillangószelepes, kis ellenállású kipufogórendszer gondoskodik a megfelelő V8-as hangról, ráadásként a rendszer 7,1 kg-mal könnyebb, mint az alap (gyengébb V8-ashoz kínált) kipufogórendszer. Mindössze egy évig lehet majd rendelni ezt a változatot, tehát nem darabszámra korlátozták a Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition elérhetőségét.