Kívülről onnan lehet a legkönnyebben felismerni a felfrissített Mazda MX-5-öst, hogy a menetfény már nem a lökhárítóban, hanem a LED-es fényszóróban található; ezzel párhuzamosan kicserélték az első lökhárítót is, a hűtőrácsban helyezik el a távolságtartó tempomat radarját. A hátsó lámpa formája nem változott, de látványosabban világít az új LED-es egység, újak a 16 és 17 colos átmérőjű könnyűfém felnik.
Az utastérben nagyobb, 8,8 colos képátlójú érintőképernyőt használnak, de ennél fontosabb változás az új generációs fejegység, ami már alapvető távoli hozzáférést is nyújt (a Mazda2-es is most kapta ezt meg Japánban). Keret nélküli lett a belső tükör, USB-C töltőket találunk a műszerfalon, és van már automatikus segélyhívó rendszer is a fedélzeten. A vajszínű belső bőrkárpithoz bézs tetőt adnak, ezzel az új színnel a klasszikus brit roadsterek világát lehet megidézni, kiváltképp a megfelelő karosszériaszín választásával.
De nem csak a külsőségeken csiszoltak a Mazda MX-5-ösnél, a vezetési élményt is javították. Az elektronikus kormányszervónál javították a visszajelzést, új részlegesen önzáró differenciálművet használnak, és a menetstabilizálónak van pálya üzemmódja is, amelyet külön kapcsolóval lehet aktiválni – utóbbi csak a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóhoz jár. Az 1,5-ös alapmotor teljesítménye 4 lóerővel emelkedik, a 2,0 literes motornál az elektronikus gáz átprogramozásával javítottak a reakciókon. Van hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, amely tolatásnál megállítja az autót a balesetveszély csökkentésére. Japánban 2024 januárjában indul a felfrissített Mazda MX-5 és MX-5 RF forgalmazása, Európában tavaszra várható a megjelenés.