Saját magához, mármint az előző generációs benzinmotoros ST-hez képest jelentősen fürgébb lett az új, benzinmotoros Focus ST, a 20%-kal nagyobb teljesítmény 8 tizeddel fürgébb, azaz 5,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást eredményez. De ez nem minden, hiszen a csak elsőkerékhajtású modell fokozatban gyorsításnál lehajrázza az előző generációs RS-t is! Ebben segítségére van a 420 Nm-es nyomaték, az elektronikus differenciálzár.
Állórajtos gyorsulásnál a rajtautomatika és a padlógázas váltás lehetősége hoz sokat. A kis tehetetlenségű, kettős megfújású feltöltővel gyorsabban épül fel a töltőnyomás, a turbólyuk-kiküszöbölő technológia pedig azt jelenti, hogy az elektronika azt követően, hogy a vezető lelép a gázpedálról, még 3 másodpercig nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva a turbinakerék fordulatszámát. Az új, fürgébb lefújószelep a töltőnyomás finomabb szabályozását teszi lehetővé.
“A vadonatúj Focus ST nemcsak attól izgalmas, hogy lenyűgöző teljesítményt nyújt az egyenesekben, hanem attól is, hogy a negyedmérföldes gyorsulásban már méltó vetélytársa a legendás Focus RS-nek; mindez jól példázza, mennyit fejlődött a Ford Performance szakembereinek tudása az elmúlt négy évben,” vélekedett Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója. “A Ford GT szupersportkocsi, az F-150 Raptor pickup, a Ford Mustang és a Fiesta ST egyaránt inspirációként szolgált az új Focus ST megalkotásához. Ha az ember lepadlózza a gázpedált, a gyorsulási erő szinte hátba vágja.”
Az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani. Ez a technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.
A Focus ST minden korábbi Focusnál (beleértve az RS-t) komolyabb fékerőt kínál. A 330 mm-es első féktárcsát olyan féknyergek markolják, amelyekben két-két 44 mm-es dugattyú dolgozik. Az Elektronikus Fékrásegítés gyorsabban építi fel a féknyomást, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít, Versenypálya üzemmódban pedig – a mindenkori fékezési helyzethez igazodva – akár 0,7 G vagy még erőteljesebb megállító erőt biztosít. A vadonatúj Focus ST már a kapható ötajtós és kombi változatban, 280 lóerős EcoBoost benzinmotorral, 190 lóerős 2.0 EcoBlue dízellel és hatfokozatú manuális sebességváltóval. A hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt ötajtós és kombi kivitelek 2019 őszétől rendelhetők meg.