Több mint 53 000 munkaórát töltöttek a Ford fejlesztőmérnökei számítógépeik előtt, mintegy 22 000 órán keresztül tesztelték szintén számítógépen az új modellt, mielőtt áldásukat adták volna az első prototípusok elkészítésére. Persze a Troller T4-es nem véletlenül a legnépszerűbb terepjáró Brazíliában, ezért nem csak a virtuális térben vizsgálták a konstrukciót, de mintegy 200 000 kilométert is futottak a prototípusok a legnehezebb körülmények között a Ford Tatura környékén található tesztközpontjában, ami igazából egy körbekerített vadont jelent.
Ez annyiból meglepő, hogy a fejlesztés során azt a feladatot kellett megoldania a tervezőknek, hogy országúton viselkedjen az eddiginél jobban a jármű, hiszen a közvélemény-kutatások szerint a tereptulajdonságok megfelelőek, de közúton kicsit több kényelemre vágynak az ügyfelek. A rend kedvéért az első lökhárító mögött, az alváz hossztartói között ott van a hely a rejtett csörlő beépítésére, és a 3,2 literes turbódízel légszűrőjét is úgy alakították ki, hogy a tetőre kivezetett légbeszívót bármikor fel tudja szerelni a kedves ügyfél.
A megjelenés újdonsága az eddiginél szélesebb motorháztető, így már majdnem megszűntek a külön álló első sárvédők, illetve a kétszínű megjelenés: a műanyag karosszériának egy része a választott színtől függetlenül sötétszürke. Új elem még az első ülések fölött kialakított kis méretű tetőablakok, amelyek sok fényt engednek az utastérbe. Utóbbival kapcsolatban csak annyit árultak el, hogy a műszerfal tetején az eddiginél jobb minőségű anyagokat használnak, lábmagasságban maradtak az eddigi strapabíró anyagok; a Troller T4-esnél nem számít különleges eseménynek, ha derékig vízben gázol, és megtelik az utastér is. Persze ilyesmire csak az után képes az autó, ha a kedves ügyfél a gyári szerelésű országút-terep többcélú abroncsot igazi bütykös gumira cseréli.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!