Egyelőre nem látszik az alagút vége az orosz autópiac a rubel árfolyamának romlása miatt hirtelen támadt csökkenéséből, a legoptimistább elemzők is úgy számolnak, hogy harmadával csökken a tavalyi évhez képest az újautó-értékesítés 2015-ben. A Lada azonban igyekszik előrefelé menekülni, ami azt jelenti, hogy a hirtelen olcsóvá vált autóival külföldi piacokon akar hódítani.
Az orosz autók legnagyobb exportpiaca Kazahsztán, ahol egyelőre meg akarják duplázni a szállított mennyiséget, és ezt úgy akarják tovább növelni, hogy 2016-tól helyi összeszerelést is meg akarnak valósítani. Egyiptomban már megkezdték az előkészületeket a Granta helyi összeszerelésének beindítására, innen a helyi piac mellett új afrikai országokat is el akarnak látni. Ezen felül Latin-Amerikában is új piacok után néznek. A termelés közel 40 százalékos bővítését egyébként a jelenlegi modellekkel akarják elérni, hiszen az idei nagy újdonság, a Vesta gyártása szeptember végén indul, november előtt nem érkezik meg az összes kereskedésbe, úgyhogy igazából csak a 2016-os eredményekben látszik majd annak hatása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!