Nehezen lehet eldönteni, hogy az Audi tervezői egyszerűen kifogytak az ötletekből, vagy csak zseniálisak. A német prémiumgyártók eddig mind különféle módon kezelték a szabadidő-autó kupé kérdést, a BMW készített egy új sziluettet, amelyet aztán le is kicsinyített, és nagyon úgy tűnik ez a forma a Mercedes formatervezőinek is bejött, hiszen a szintén Pekingben bemutatott Coupé SUV tanulmány néhány apró eltéréstől eltekintve bajor mintát követi. Az Audi meg úgy volt vele, van nekünk egy, már évtizedek óta sikeres kupénk, nosza faragjunk belőle szabadidő-autót.
Az elhatározást gyorsan követte a cselekvés, és máris itt van a harmadik generációs TT család második tagja, a szabadidő-autó, amelyet még a vászontetős roadster előtt ismerhettünk meg. Nem csoda, manapság mindenki magas építésű, lehetős szerint kompakt méretű autókat keresi, és a TT Offroad nem más, mint egy, a Q3-asnál még drágábban eladható típus.
Az ötajtós karosszéria hossza 4,39 méter, a szélesség 1,85 méter, a magasság azonban meglepően személyautós, 1,53 méter, ehhez 2,63 méteres tengelytávolság tartozik. Ezek manapság egy normál kompakt autó méretei, nem egy szabadidő-autóé, úgyhogy várhatóan sportkocsis lesz majd a belső tér mérete. Mondjuk ez egyáltalán nem meglepő, hiszen mindenhol az új sportkupé részletei köszönnek vissza, úgymint orr, far, műszerfal.
Összesen 408 lóerő/650 Nm hajtja előre a TT Offroad-ot, ez három erőforrás közös erőfeszítését jelenti. Az első tengelyen egy 2,0 literes, 292 lóerős benzines turbómotor és egy 54 lóerős elektromotor hajt, a hátsó tengelyen egy 114 lóerős elektromotor segít be szükség esetén – nem csak akkor, amikor nagy erő kell, de ennek használatával valósították meg a virtuális összkerékhajtást. Mivel konnektoros hibridről van szó, a mai szabványos fogyasztási mérésen mindössze 1,9 l/100 km-es átlaggal végez az autó; akkumulátorral 50, összesen 880 kilométer a hatótávolság – laboratóriumi körülmények között.
De nem csak takarékoskodni tud az Audi TT Offroad, ha kell, 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, a végsebesség természetesen a politikailag korrektnek ítélt 250 km/óra. A gyár egyébként még mindig nem nyilatkozott egyértelműen arról, sorozatgyártásba kerül-e a sportkocsiból faragott szabadidő-autó, de Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztésért felelős vezetője úgy nyilatkozott, hogy a jövőbeli kínálat egy lehetséges bővítési irányát mutatja meg nekünk ez az autó. Úgy legyen.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!