Van miből fogyókúráznia az Opel Astra OPC-nek, hiszen a 75 kg-os sofőrrel számolva 1550 kg a saját tömeg. Néhány felszerelés elhagyásával és szénszálas műanyag fokozott használatával sikerült 100 kg-mal csökkenteni a saját tömeget úgy, hogy közben minden fontos extrafelszerelés megmaradt.
De van egy igazán jelentős újdonság, mégpedig a teljesen alumínium 2,0 litere turbómotor. A most megvásárolható Astra OPC-ben még vasblokkos négyhengeres dolgozik 280 lóerős teljesítménnyel, az Insigniában már használt új 2,0 literes négyhengeres turbómotor teljesítményét „300 lóerő fölé” növelték az OPC Extreme nevű tanulmány kedvéért.
Elhagyták a hátsó ülést, hiszen kellett a hely a bukókeretnek, egyébként meg a karbont favorizálták. Nem csak a spoilerkészlet – amelyet a VLN versenysorozathoz kifejlesztett versenyautó alapján készítettek – készítették ebből az anyagból, de a motorháztető, a zárhíd, a tetőlemez és a négy felni is szénszál-erősítésű műanyag – utóbbiak 19 colos átmérőjűek, és egyenként 5 kg megtakarítást jelentenek az alufelnikhez képest. A tetőlemez mindössze 2,6 kg, míg a széria acél-elem 9,3 kg-ot nyom, az első sárvédők sem acélból (2,2 kg), hanem alumíniumból készülnek (800 g).
Az állítható felfüggesztés is a versenyautóból jön, a két első kagylóülésben helyet foglalókat hatpontos Schroth biztonsági övek rögzítik. A sofőr karbonból sütött, de hasított bőrrel bevont és sárga díszvarrással díszített kormányt markolhat. A megjelenést nem csak az aktuális Opel motorsport-színek, de a különleges felületű fólia-borítás is fokozza. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Opel Astra OPC Extreme egyelőre csak tanulmány, de a gyár azt mondja, ha megfelelő érdeklődést tapasztalnak, akkor limitált darabszámban, de bárki számára megvásárolhatóvá teszik a rendszámos versenyautót.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!