Izgulhatnak a Porsche 911 GT3 RS vásárlók, nehogy megörökölje az alapját jelentő 911 GT3 öngyulladási hajlamát az autó, hiszen jelen esetben a tetőlemezt az éghető magnéziumból készítik. Ez egyébként csak egy eleme a tömegcsökkentő megoldásoknak, ami karbonból sütött csomag- és motortér fedelet, karbon kagylóüléseket is kapott, ami összesen 10 kg-os megtakarítást eredményez; megszabadultak ugyan a hátsó ülésektől, de azok helyére komoly bukókeretet illesztettek.
A puritánoknak talán csalódást keltő lehet ez a minimális spórolás, de hát nem szabadultak meg a kényelmi felszerelésektől, ott látjuk a hatalmas képernyős navigációt a műszerfal közepén. Inkább csak a körítés az, ami versenyautós, például a sebességkorlátozó funkció hivatalosan a bokszutcában áthajtást könnyíti meg a sofőrnek, akire egyébként hatpontos biztonsági öv vigyáz. A 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó új funkcióval gyarapodott, a két kormány mögötti fül egyidejű meghúzásával kikuplungol a szerkezet, ami segíthet stabilizálni az autót bizonyos esetekben.
A hathengeres, szívó boxermotor lökettérfogatát 4,0 literre növelték, a maximális teljesítmény 500 LE/480 Nm. A 100 km/órás tempót 3,3 másodperc alatt éri el a 911 GT3 RS, a 200 km/h-t 10,9 másodperc alatt futja meg és 320 km/h a csúcssebesség. Teljesen új az aerodinamikai csomag, a hatalmas méretű hátsó szárny mellett az első tengelynél is kialakítottak új, tapadást növelő légcsatornákat, amelyek a kerekek mögött vágott szellőzőnyílásokban végződnek. A Porsche 911 GT3 RS ára Németországban, adók nélkül 181 690 euró, ami 50 ezer euróval több a normál 911 GT3-nál – úgy tűnik a termékfelelősök nem szívbajosak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!