Hét év után váltja le a Panamera nevű limuzinját a Porsche, a második generáció már a nyáron a kereskedésekben lesz. Szóval beindult a marketinggépezet, ahogy a felfrissített 911-esnél, úgy most is már a hivatalos leleplezés előtt, még álcázott autókkal is rendezett egy tesztutat a cég, ahová néhány újságírót meghívtak.
A műszerfal újdonsága, hogy az analóg fordulatszámmérő két oldalán 7 colos digitális kijelző helyezkedik el, a középkonzol egy 12,3 colos képátlójú, a kéz közelítését figyelő érintőképernyőt jelent, ami lebegni látszik a műszerfal betétje (fautánzat, karbon, alumínium…) előtt. Kapcsolókat csak az előválasztókar környékén találunk pár darabot, és azok is csak érintésérzékeny felületet jelentenek.
A komfortot igyekeztek fokozni az új légrugózással, amelyet egy külön (48 V feszültségű) elektromos rendszer táplál, így a sportos vezethetőséget is sikerült megtartani, utóbbiban nagy szerepe van a felár ellenében elérhető hátsókerék-kormányzásnak és az aktív stabilizátoroknak. A karosszéria merevségét 50 százalékkal növelik, a saját tömeg átlagosan egy mázsával csökken az elődhöz képest.
A motortérben ott lesz a Porsche mérnökei által a 3,0 literes V6-os biturbó továbbfejlesztésével készített 4,0 literes V8-as biturója, amely 550 lóerős teljesítménnyel kezd és 3,7 másodperc alatt sprintel 0-rtól 100 km/h-ra. Az előző, 4,8 literes V8-as biturbónál sokkal takarékosabb az új motor, hiszen hengerlekapcsolással (részterhelésen, 950-3000/perc között) rendelkezik, motorleállító használatára is optimalizálták (a turbófeltöltő kenése nem szűnik meg leálláskor). Az alapmotor 3,0 literes V6-os biturbó lesz 330 lóerővel, a 4S modellben ez a blokk 440 lóerőt tud, ezen kívül lesz még V6-os és V8-as (422 LE, 0-100 km/h 4,5 s, csúcssebesség 300 km/h) turbódízel, illetve normál és hálózatról tölthető hibrid is. Az összes motorhoz az új fejlesztésű, 8 fokozatú dupla kuplungos váltót adják majd, amelyet 1000 Nm-es teljesítményre terveztek.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!