Bérből és fizetésből élők szemszögéből nézve azt hihetné az ember, hogy például a Dodge Viper vásárlót már nem érdeklik a filléres problémák, ha egyszer már van fölös 100 000 dollárja (24,4 millió Ft) egy felettébb haszontalan autóra. Ehhez képest azt mutatja a gyakorlat, hogy bizony nagyon is számít a pénz még a piacnak ebben a meglehetősen szűk résében is.
Idén annyira lelassultak a Viper értékesítések, hogy a tavasszal egy időre fel is függesztették a gyártást, márciusban állt le a munka, és csak június vége felé indult újra. Nem túlságosan nagy sorozatról beszélünk, júniusban 36, júliusban 48, augusztusban 38 darabot értékesítettek – ehhez képest szeptemberben 108 darabot adtak el. Ez az aktuális Viper generáció eddigi legjobb havi értékesítése, és ez a megugrás annak köszönhető, hogy egységesen 15 000 dollárral (3,6 millió Ft) csökkentették a vételárat, azaz 85 000 dollárba (20,7 millió Ft) kerül az alapváltozat, a jobban felszerelt/okosabb felfüggesztéssel rendelkező Viper TA kicsivel több, mint 100 000 dollárba kerül, a GTS csúcsmodellért meg 108 000 dollárt kell fizetni. Érdemes megjegyezni, hogy az árcsökkentést azt követően lépte meg a Dodge, hogy bejelentette a 2015-re felfrissített változatot, de a megrendelők csak nem akarták megrohanni a márkakereskedéseket. Ezen változtatott a nagyjából 15 százalékos árleszállítás. Arról nem is beszélve, hogy így hirtelen egy árkategóriába került az autó a Chevrolet Corvette Z06-ossal, amit 79 000 dolláros (19,2 millió Ft) listaáron árulnak.
Dodge Viper értékesítések az USA-ban (db)
2013.02. 1 2013.03. 3 2013.04. 60 2013.05. 65 2013.06. 97 2013.07. 94 2013.08. 61 2013.09. 45 2013.10. 69 2013.11. 41 2013.12. 55 2014.01. 47 2014.02. 44 2014.03. 67 2014.04. 97 2014.05. 63 2014.06. 36 2014.07. 46 2014.08. 38 2014.09. 108
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!