Elsőként a McLaren véglegesítette hibrid szuperautójának teljesítményét, a P1-es rendszerteljesítménye 916 lóerő, de persze ez még változhat – az MP4-12C is kapott 25 extra lóerőt egy év után, itt pedig sokkal többről van szó.
A britek egészen biztosan nem fogják hagyni, hogy a hírek szerint 950 lóerős rendszerteljesítménnyel debütáló új szuper-Ferrari sokáig az első legyen, és a Porsche mérnökei is vért izzadnak azon, hogy a legutóbbi állás szerint 823 lóerős 918 Spyder ne maradjon le nagyon. Igaz, ők lépéshátrányban vannak, hiszen V8-as szívómotort használnak, míg a Ferrari és a McLaren V8-as turbómotorra esküszik.
Utóbbi egyébként az MP4-12C 3,8 literes V8-asát használja, amelynek a teljesítményt 737 lóerőre növelték, a maximális nyomaték 720 Nm. Ezt egy 179 lóerő/260 Nm csúcsteljesítményű elektromotor egészíti ki, aminek egy 96 kg tömegű akkumulátor biztosítja az energiát – helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül 10 km-t lehet megtenni, normál konnektorról 2 óra alatt tölthető fel a telep, egyébként fékenergia-visszatermelés táplálja. A rendszerteljesítmény 916 lóerő/900 Nm, a két motor hétfokozatú, dupla kuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Egyedi a motorblokk, az öntvényben kialakították az elektromotor csatlakozási helyét, és optimalizálták a hűtőrendszert is. Van aktív, légellenállás csökkentő rendszer is, gombnyomásra 23 százalékkal lejjebb dől a hátsó szárny – de csak addig, amíg a sofőr nyomja a kapcsolót, illetve rá nem lép a fékre.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!