Hét év alatt mindössze háromezer autót tudott értékesíteni a Maybach márka, a veszteségek korlátozása miatt döntött úgy a Daimler konszern vezetősége, hogy inkább újra bezárja a luxus-részleget.
Az új piaci márka piaci bevezetésével kapcsolatban komoly befektetéseket eszközölt a cég, olyan autószalonokat épített fel, ahol gombnyomásra lehet szimulálni mondjuk az egyenlítői vagy a sarkköri napfényt, hogy a leendő tulaj megszokott megvilágításban is lássa autóját. A Maybach újraindításakor sokkal nagyobb darabszámokkal számoltak, ennek megfelelően lőtték be az árakat is, az eddig eladott autókon realizált nyereség még nem fedezte a befektetést. Nagyjából egymilliárd eurós kiruccanást jelent a Maybach a Daimler konszernnek, a háromezer eladott autóval számolva egy autóra 330 000 euró veszteség jut. Igen, autónként közel 100 millió forintot bukott a Mercedes.
Tervek voltak a márka megmentésére, a Mercedes Ocean Drive tanulmány, amely egy hatalmas, négyajtós kabrió volt, például Maybachnak készült, csak az utolsó pillanatban került a csillagos márka égisze alá. A Mercedes GL alapú óriás SUV és a Maybach 62 belépőmodell se valósult meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!